FashionNow.pl > Moda > Polska moda > Pokaz kolekcji MMC na sezon jesień-zima 2017/2018 (błysk, dekonstrukcja, grunge)

Pokaz kolekcji MMC na sezon jesień-zima 2017/2018 (błysk, dekonstrukcja, grunge)

Modne miejsce, jeszcze modniejsi goście i najmodniejsza polska marka. Duet MMC pokazał swoją nową kolekcję na Nocnym Markecie, gdzie w każdy weekend warszawscy hipsterzy spotykają się na bao, pho i ramen. Tym razem mogli delektować się modą z najwyższej półki, konsekwentnie nawiązującą do tradycji dekonstrukcji. Tylko Ilonie Majer i Rafałowi Michalakowi udaje się z takim wdziękiem łączyć artyzm i komercję. Tę kolekcję trzeba nie tylko zobaczyć. Choćby jeden element warto mieć w szafie.

MMC, nazwana tak od inicjałów jej założycieli – Michalak, Majer, Czudak (ta ostatnia projektuje teraz solo), najpierw była ulubioną marką tygodnia mody w Łodzi, potem wyrafinowanej warszawki z Joanną Horodyńską, muzą duetu, na czele, a teraz, po części dzięki Maffashion, która lansowała kultowe już złote puchówki MMC w Paryżu, także młodych fanek polskich blogerek.

Sukces komercyjny, co rzadkie w polskiej modzie, nie sprawił wcale, że Michalak i Majer idą na kompromisy. Chociaż w nowej kolekcji nie brakuje bestsellerów, czyli kurtek puchowych oversize, które można nosić nie tylko w grudniowe mrozy, pojawiają się w niej także nowe tropy. Jeśli nie całkiem nowe, bo słychać tu echa kolekcji Maison Margiela, Haidera Ackermanna, czy Comme des Garçons, to świetnie przetłumaczone na język polskiej ulicy.

Obok błyszczącej dzianiny, asymetrycznej bieli i pełnych przepychu futer sporo to ubrań, które trafiają w punkt trendu. W Polsce na fali są teraz lateksowe spodnie, body i krótkie topy. Wszystkie te elementy musiały pojawić się w kolekcji. Równie pieczołowicie wybrano dodatki – torebki przypominające chlebaki, metaliczne botki Badury i kabaretki. 

Dekonstrukcyjna tradycja, której MMC pozostaje wierny przeplata się więc ze streetowymi inspiracjami z pokazów Alexandra Wanga, a nawet Yeezy’ego, którzy umiejętnie łączą grunge lat 90. z lekko kiczowatym seksapilem początku milenium (o tym stylu piszemy w nowym numerze Fashion Magazine).

Powstała więc kolekcja, która będzie równie dobrze wyglądać na Instagramie, na Nocnym Markecie i, w mniejszych może dawkach, nawet w biurze.

Rzadko można z kolekcję polskich projektantów określić jednoznaczenie jako sukces. Tym razem wątpliwości nie ma. 

Zobacz wszystkie sylwetki z pokazu:

Zobacz wideo z pokazu:

Komentarze

komentarze



FashionNow

TEMATY:

MMC, pokaz, polska moda,

Secured By miniOrange