FashionNow.pl > Uroda > Wszystko, co powinnaś wiedzieć o wysmuklaniu nóg

Wszystko, co powinnaś wiedzieć o wysmuklaniu nóg

Jaki trening sprawi, że nogi staną się szczupłe? Przede wszystkim taki, w który zaangażujesz jak najwięcej mięśni ud i łydek. Oto zasady, których powinnaś się trzymać.

Im więcej masy mięśniowej, tym więcej spalisz kalorii, nawet w czasie odpoczynku.

Mięśnie nóg stanowią największą część układu mięśniowego, dlatego kiedy staną się mocne, twoje ciało zmieni się w piec do spalania kalorii. O czym należy pamiętać, zanim zaczniesz się gimnastykować? Ćwiczenia powinny być różnorodne, by angażować całe grupy mięśni, za każdym razem pod innym kątem.

Przysiady, wypady oraz tzw. martwe ciągi, czyli najprostsze podnoszenie sztangi.

Wykonywanie ich seriami daje niezwykłe rezultaty, ponieważ zwęża najszersze mięśnie nóg. Zacznij od przysiadów z obrotem. Unieś ramiona, dłońmi dotknij głowy tuż nad uszami. Stopy rozstaw na szerokość bioder i zacznij przysiad. Gdy uda znajdą się równolegle do podłogi, zatrzymaj się. Powoli wyprostuj się i unieś lewe kolano, a następnie (obracając tułów) dosięgnij do niego prawym łokciem. Wróć do pozycji wyjściowej i powtórz ćwiczenie na drugą stronę. Po serii 20 przysiadów czas na 20 głębokich wypadów. Zrób krok w tył. Odstaw lewą stopę jak najdalej w prostej linii od prawej. Wróć powoli do pozycji wyjściowej i zmień nogę. Na koniec dwie serie po 20 podniesień sztangi lub ciężarków o wadze czterech kilogramów. Stań w pozycji do przysiadu i trzymając ciężarki nad udami, pogłębiaj przysiad. Prostując się, mocno napinaj mięśnie pośladków.

Gumowa taśma to cudowny sprzęt

Zmusza do utrzymania prawidłowej postawy w trakcie ćwiczeń, a jednocześnie do maksymalnego napięcia mięśni. Połóż się na plecach, zegnij prawe kolano i postaw stopę na podłodze. Zahacz środek taśmy o lewy but, a końce dla pewniejszego chwytu owiń wokół dłoni. Teraz prostuj lewą nogę nad podłogą. Kieruj ją w górę, a potem powoli zginaj, by kolano znalazło się nad brzuchem. Powtórz ćwiczenie 10 razy i zmień nogę. Kolejne: w pozycji stojącej zawiąż taśmę wokół kostek i rozstaw stopy tak, by poczuć napięcie. Teraz spróbuj jak najdalej wysunąć prawą nogę, i powoli wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie 10 razy na każdą stronę.

W czasie treningu trzeba zaangażować wszystkie mięśnie nóg, napinając je pod różnymi kątami, bardzo powoli i w kontrolowany sposób.

Recepta na smukłe nogi to prosty przysiad, ale wykonywany w zwolnionym tempie. Uwaga: ćwiczenia w trybie slow motion wymagają jednak cierpliwości i niezwykłej wytrzymałości. Stań prosto, ustaw stopy na szerokość ramion. Ręce wyciągnij przed siebie, jakbyś chciała dotknąć ściany. Bardzo powoli zrób przysiad. Po zejściu do poziomu siedziska krzesła jeszcze bardziej obniż pozycję. Zatrzymuj się co pięć centymetrów. Zrób pięć takich przystanków i w tym samym superwolnym tempie wróć do przysiadu. Maksymalna liczba powtórzeń to 12. Poczujesz zmęczenie w mięśniach, nawet tych najmniejszych, za to z czasem perfekcyjnie wyrzeźbisz nogi.

Komentarze

komentarze



FashionNow

TEMATY:

pielęgnacja, uroda,

Secured By miniOrange